כתובת: דוד המלך 8, ירושלים 9410120
טל׳: 02-6256322 פקס: 02-6255336
Email: office@feldmanlaw.co.il

לוגו עודד פלדמן

כתובת: דוד המלך 8, ירושלים 9410120
טל׳: 02-6256322 פקס: 02-6255336
Email: office@feldmanlaw.co.il

צוואות וירושות -

למשרדנו ניסיון רב בטיפול בענייני ירושה על שלל סוגיהם. משרדנו עוסק זה שנים במתן ייעוץ ללקוחותינו בדבר תכנון עזבונם, או בדבר התנהלותם אגב דיון בסוגיות בענייני ירושה עתידית, בניסוח  צוואות, לרבות צוואות הדדיות, בהוצאת צווי ירושה וצווי קיום צוואה, וכן בהתדיינות משפטית בענייני צוואות, ירושות ועזבונות.

במתן הייעוץ אנו מנסים לגשר בין מכלול רגיש של רצונות וצרכים של הלקוח, הכולל את רצונו לצוות את רכושו לאחר מותו באופן שיבחר, הטיפול ברכושו ובענייניו באחרית ימיו, היחסים בינו לבין הקרובים לו והאילוצים המשפטיים החלים על הסיטואציה, הכוללים לפעמים אילוצים שמקורם בשיטות משפט זרות החלות על אדם, ולעתים אף התחשבות בנושא מיסי ירושה החלים על ירושות מחוץ לישראל (הגם שכיום אין מוטלים מיסי עזבון בישראל).

למשרדנו גם נסיון רב בניהול עזבונות, שימוש כמנהלי עזבונות או ייצוג מנהלי עזבונות, הכנת פרטות עזבון ביצוע חלוקה של נכסי עזבון (לרבות ביצוע איזונים בין יורשים) והכנת דו"חות מורכבים של מנהלי עזבונות. משרדנו עסק פעמים רבות בניהול הליכים משפטיים לגבי סוגיות של רכוש הנכלל בעזבון, השפעה בלתי הוגנת בהכנת צוואות, פסלות של צוואות מסיבות שונות כגון הוראות בצוואה הנוגדות את הדין, פגמים בעשיית הצוואה או בצורתה, או בשל פגמים בכושר לצוות, לאיתור ולתפיסה של  רכוש העזבון שהוברח ממנו או ניטל ממנו שלא כדין על ידי יורשים או צדדים שלישיים, לפיצויים על נזקים שנגרמו לעזבון וכד', וזאת הן בבתי המשפט לענייני משפחה והן בבתי הדין הרבניים.

משרדנו גם מתמחה בייעוץ ובתכנון של חלוקת עזבונות, כולל עריכה וביצוע של הסכמים בין יורשים, לחלוקת העזבון באופן  שונה מהחלוקה הקבועה בחוק או בצוואת המוריש; פעולות הנחוצות לעיתים כדי ליצור מצב קנייני יעיל יותר לעניין מיסי מקרקעין עתידי או לפתרון אילוצים אישיים אחרים של היורשים.

בנוסף עוסק משרדנו בייעוץ ללקוחות המעוניינים להסדיר מבעוד מועד את הטיפול הרפואי שיינתן להם במקרה שבו חלילה יקלעו למצבי מצוקה בריאותית קשה שעליהם חל חוק החולה הנוטה למות, ובייעוץ והכנה של הבעת רצון מראש, מינוי מיופי כח ומתן הנחיות רפואיות מקדימות (המכונים "צוואה מחיים") על פי הוראות אותו חוק.